marți, 20 septembrie 2016

Homeschooling

După ce săptămâna trecută Andrei a avut de înfruntat activitățile preșcolare despre care am scris aici, lucrurile au intrat oarecum în normal. Vineri domnișoara educatoare m-a înțeles, s-a îmbunat și l-a încurajat, iar băiețelul meu a venit acasă fericit că s-a descurcat  cu "afișele" și că a primit drept recompensă (deși cică nu e bine să înveți copiii cu recompense... mă rog) o față zâmbitoare, lipită pe tricou.

În weekend am continuat acțiunea de obișnuire a copilului cu scrisul, coloratul și completatul de exerciții și am făcut împreună activități corespunzătoare vârstei și capacităților lui. Iar Andrei a fost fericit că a făcut teme, cum le zice el, auzindu-l mereu pe fratele mai mare care are teme de făcut la școală.

Luni seară pe la șapte nu știu ce-mi vine și mi se trezește iar conștiința de mamă, care se învinovățește că petrece prea puțin timp cu copiii ei. Așa că mă duc la Andrei și-l ademenesc, mieroasă, să facem împreună niște teme despre care afirm încrezătoare că vor fi tare distractive.

Găsesc o cărticică pentru copii de 5-6 ani, cu desene de colorat, cifre, litere și altele asemenea, și ne punem împreună pe treabă. Andrei e fericit, atât de fericit încât facem teme mai bine de o oră. Simt deja că mi se închid ochii și mi-e greață de oboseală, așa că îi ofer, pedagogic, alte alternative de educare potrivite unui copil de 4 ani: desene animate, laptop, smartphone, ORICE. Mă refuză, nimic nu se compară cu temele. Până la urmă, acceptă să ne uităm împreună (pentru a doua oară) la Întors pe dos.

Pe la zece îi fac laptele de noapte și îl trimit la culcare. Mă așez fericită în fața laptopului, la masa din bucătărie, jubilând la jumătatea de oră de liniște internautică la care visez de când am ajuns acasă. După două minute, ușa se deschide brusc, iar Andrei mi se aruncă plângând în brațe: Mami, nu pot să dorm, vreau să facem teme, sunt atât de distractive!

Ce ziceați? Homeschooling? Să stau cu ai mei copii acasă și, în afară de teme, să le și predau eu toate materiile de la școală, ANI DE ZILE?

Nici pentru toți banii din lume n-aș face așa ceva... Vă spun, școala e sfântă, iar copiii trebuie să stea cât mai mult în ea. De la grupa mare, dacă s-ar putea :)))).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu